Sommartid blir vintertid

Så ställde man om klockan i natt då....tror ni mina barn fattade det då trots att vi pratade massor om det igår???? Näää kl 7 (nya tiden alltså) var dem uppe o skuttade i morse....men det är såååå skönt, mina barn är stora märker jag om o om igen, för dem går upp, fixar tyst sin frukost, sätter sig vid tv´n med låg volym eller går in i sina rum o stänger till dörren...så mamma får fortsätta sova :D men..nu har ju inte mina barn världens morgontröttaste mamma så efter en timme (kl 8) så var även jag uppe o skuttade ...eller skuttade o skuttade...jag hasade fram som en zombie o tog en macka, lite o´boy o satte mig i soffan o började facebooka :P

Idag blir en lång dag...Amanda ska hämtas från Halloweenfest runt 22-tiden ikväll..gäääsp får se om hon behöver ringa o väcka mig :P

Och ni som har barn som ska ut o tigga den här tiden på året, se till att göra det på rätt dag!! Halloween är ALLTID den 31 oktober, VARJE ÅR, precis som julafton ALLTID är den 24 dec VARJE ÅR och påskärringar går på SKÄRTORSDAGEN!! Så det är IDAG som är rätt dag!! Nästa helg  är det Allhelgona, då går man till kyrkogården och tänder ljus o hedrar de döda och man bör lära sina barn att inte göra den till ett halloweenskämt.

Ja det kanske märks att jag ogillar skarpt denna importerade fjantiga högtid... ;)

Moahahahahahahahahahahaha


Bilden är lånad från google


Kommentarer
Postat av: Veronica

Precis. Håller mer dig. Gör rätt och på rätt dag!

Hoppas vi slipper massa zombizzzar som ska ha massa godis ikväll. Måste ju sova tidigt, upp till jobb i morgon ;)

2010-10-31 @ 09:40:52
URL: http://veronicareginas.blogg.se/
Postat av: Susanne

Ha ha ha, fy fan vad bra du skrev där om Helloween, här började ungarna springa runt redan igår = (

Jag tycker att du skulle satt in den texten som insändare i en dagstidning!

2010-10-31 @ 09:44:46
Postat av: Marie

Sv; Ja här gick dem oxå igår..det plingade på dörren o jag öppnade o där står AUGUST med några..morr sa jag men gav dem lite godis för att vara snäll...men när dem kom ytterligare en gång lite senare o hade tagit med sig några andra ungar då röt jag ifrån o blev lite småbitsk..nån ordning får det fan va på tiggeriet ;P

2010-10-31 @ 10:03:00
Postat av: Lina

jo men lördag känns festligare :) sen åker edwin alltid till sin mamma på sön.

2010-10-31 @ 16:02:33
URL: http://millblomskan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0