Tur man är frisk så man orkar va sjuk....

Blir en lång dag idag känner jag...är iaf fredag idag..tjohooo har längtat hela veckan på denna dag :) August har fyrhjulings-abstinens så har bestämt sig för att åka till sin paps i helgen..Amanda har dock absolut ingen lust med det så hon blir hemma...nä för henne så lockar discon o kompisar mer...så det är vad hon ska ägna kvällen åt...jag då..jag ska jobba sent pass..sen hem o lägga mig i soffan o svimma av en stund....jag har varit sååå himla trött på sistone o tappar massa hår har jag märkt...fick förklaringen i förrgår på varför...jag går ju på utredning med min jäkla skörtkörtel sen i höstas då min kropp bröt ihop...vi håller på att ställa in rätt dos av levaxinet som jag äter så går på jämna provtagningar...o jag får hela tiden besked att värdet antingen är för högt eller för lågt så jag får liksom äta "en hel tablett ena dagen o så en halv andra dagen..." eller " ta en hel tablett ena dagen sen lägger du till en halv andra dagen osv" o så där håller det på med olika besked.....nu visade det sig att för tre månader sen när jag fick besked av doktorn att äta på ett visst sätt så missförstod jag honom...så jag har ätit alldeles för liten dos....o jag får inte tag på läkaren förrän på måndag o jag har liksom panik...för jag tappar hååååååååååår...o inte så lite heller....nu ser ni väl mig som halvflintis men nä så illa är det inte...men måtte det vända INNAN jag hinner bli det..... :/ Är så satans trött på detta....varför kunde man inte fått komma från en frisk släkt så man slapp ärva alla dåliga gener....för 12 år sen när jag fick detta med nedsatt sköldkörtelhormon o fick besked att jag kommer få äta levaxin resten av året o att det var från mormor jag ärvt det så sa min syster det första hon gjorde "Meeen va roligt att DU oxå kunde få nåt elände från denna släkt..." ja jag har väl peppar peppar varit lyckligt lottad trots allt jämfört med hennes krämpor.....

Blev mycket sjuksnack så här på morgonkvisten....egentligen borde jag lyfta på stora baken o plocka undan här hemma lite....men är ju sååå tråkigt....men nä nu ska jag nog göra ett ryck ändå.. :)

Ha en härlig fredag!!! :)

 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0