Är kulmen nådd???

Vaknade kl 5 i morse av att jag låg och vände o vred på mig i sängen o mådde skitkonstigt....kollade tempen..38,8 visade eländet...vaaa faaan...kan det inte bara ta o vända snart...petade i mig alvedon men kunde verkligen inte somna om...så här ligger jag i sängen med min bästa vän bredvid mig..datorn...utan den så hade jag nog inte klarat dessa dagar..haha...

Jag tog mig till doktorn igår...fick göra halsprov...doktorn sa "du har nog halsfluss" när hon tittade ner i gapet på mig o såg eländet...men provet visade inga bakterier så summan av kardemumman blev att jag har virus så bara hem o vila o vänta ut sattyget...och det kan ju fan ta tid i den här värmen...gaaah vill va frisk nu!!!! Jag får såna svettningar så det bokstavligen rinner svett på mig och jag skulle bara vilja krypa in i frysen....buuuääää orkar inte mer...femte dagen med feber nu...som pendlar mellan 38-40 grader upp o ner flera gånger om dagen...jag kan lova er att det tär på en..i onsdags låg jag bara o ömkgrinade...var så där riktigt feberynklig..kände mig som typ 7 år igen och skulle bara vilja ropa "mamma kan du hämta ett glas vatten åt mig"....men det fanns ingen att ropa på här så fick inte alls i mig vätska som jag borde då jag inte hade energi att resa mig upp....igår var första gången jag orkade stå upp ordentligt...och åt för första gången sen i måndags...ja visserligen var det bara blåbärssoppa, jordgubbar med glass men ändå..jag fick i mig nåt iaf :)

Fick ett plötsligt sug efter ett korsord...men det har man ju inget hemma...nähe får väl sätta på en film att slumra till i stället...

Saknar barnen massor gör jag oxå...fast om dem saknar mig vete fan..haha...Amanda är hos sin moster och har redan lurat till sig kläder, fot- o ansiktsvård....aahhh hon trivs att bli ompysslad hon...fast vem gör inte det liksom?? :P August är med sin mormor o morfar och han är i paradiset bland traktorer, lasbilar o fyrhjulingar...han längtar då INTE hem sa han igår...nähepp....nä men jag kan ju ligga här sjuk o eländig när det är sommar o barnfritt o jag egentligen hade tänkt att passa på att göra något heeelt annat...men men...det kunde ha varit värre........???









Kommentarer
Postat av: Therese

Det är ju så vett du, när man slappnar av som du antagligen har gjort nu när barnen åkt iväg och du skulle få rå om dig själv lite då kommer krempor och sjukdomar. Sånt man samlat på sig men kroppen har inte tid att få ut det för vi är så uppstressade med annat;) Sen finns ju jag typ 20 meter bort så behöver du nått så är det bara att roooooopaaaaaaa Theeeeeeeereeeees kom med vatten ;)

Hör jag dig kommer jag som ett skott, hör jag inte får du ringa :P

Krya på dig

puss & kram

2010-07-09 @ 14:33:40
URL: http://breezie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0