Julen varar ända till Påska

Nej gudskelov för att julen för länge sen är över...men tänk att det redan är Påsk snart....jag tycker att man hela året har gått och sagt "Påsken är sååå sen i år!!"..och så står den nu framför dörren...härliga vår, behöver jag säga det igen?? :P

Ska ni göra nåt skoj i Påsk? Själva ska vi vara hemma..jag kommer vara långledig..*gillas!!* och så kommer vi få finbesök ett par dagar...skoj!!

När jag ändå skriver om Påsken så vill jag återigen slå ett slag för det där med att hålla sig på rätt dag....När Halloween var så skrev jag ju ett inlägg om det, som ni kan läsa här , så kom ihåg nu att det är Skärtorsdagen som man flyger iväg till Blåkulla och ingen annan dag. Så det så! Så här står det i Wikipedia 

"Skärtorsdagen folkseder innehåller utklädningsupptåg för barn, en sed som har uppstått under 1900-talet i Stockholms villaförorter och som kan förekomma på olika dagar under påskhelgen i olika delar av landet. Utklädda barn går då omkring bland grannarna och med tecknade kort önskar glad påsk och hoppas att få godis i utbyte. Ibland kan seden också innehålla penninginsamling till välgörande ändamål."

Man ska alltså GE för att FÅ.... :)

Nu tänker jag ta fram chips...det däremot får man äta alla dagar på året :D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0