Mardrömmar

God morgon på er!

I natt har jag haft mardrömmar...isch...tänkte att jag skulle ta det från början så ni förstår innebörden med min mardröm...så varning för ett lite längre inlägg ;)

Det hände när jag var 16 år o fortfarande bodde hemma..(detta är på riktigt alltså o är ingen dröm) syrrans karl (som hon numera är gift med...) hade mer eller mindre flyttat in hos oss med sin katt..denna katt var lite speciell...han var inte särskilt pålitlig..han var en stor stark hankatt som hade varit lite missanpassad när han var yngre...men jag var inte rädd för honom o tog ut honom på promenad med koppel nästan dagligen..(koppel pga att vi redan hade en hankatt hemma o dem kände inte varandra ännu)..en höstdag när jag gick nedanför vårt hus där det ligger en skog med massa skrot o annat skit så glider halsbandet in i katten Valles mun o jag hukar mig ned för att ta loss det...då plötsligt höststormen tar tag i en presenning som prasslar till o Valle skräms så min höger hand fastnar som en rävsax mellan hans käkar....han vägrar släppa taget eller så har käkarna låst sig..blodet rinner från min hand o jag sitter verkligen fast i den stora hankattens käkar..jag gallskrek där jag satt..jag var totalt chockad..jag hade dock tur där jag satt..min bror var just vid det tillfället nere i källaren och hör mig o rusar ut genom källaredörren o lyckas bända loss oss....med en handduk lindad runt handen som pumpar ut blod så åker vi till akuten. Spåren på handen som finns idag visar att det blev minst fyra bett, varav ett mellan ring- o lillfinger som var så djupt så dem fick peta ner en tamponad. Jag som börjat jobba direkt efter nian o nu alltså var i arbetslivet blev sjukskriven en vecka ( o får höra från en kärring på jobbet "fnys..sjukskriven?? ett litet kattbett kan väl inte va så himla farligt!!??"), fick dagligen besöka distriksköterska för omläggning (jävligt skönt varje gång dem skulle dra upp tamponaden för att byta minns jag...) och fick äta TOL V pencillintabletter á tre sorter om dagen. Och det jag absolut inte fick göra var att utsätta mig för fysisk ansträngning på två veckor...fick inte ens promenera....kattbett är fan inte att leka med fick jag lära mig...risken för blodförgiftning är HÖG!!

Det händer någon enstaka gång att jag drömmer om denna händelse o inatt så var det en sån gång, att han står nedanför mig med munnen helt öppet o visar alla sina tänder o skriker medans han tar sats o hoppar upp på mig...många från den tiden trodde nog inte att jag skulle skaffa katt själv o tycker det är lite ironiskt att jag är en sån kattälskare som jag är idag...meeen..det var ju inte kattens fel ju..kanske att detta ändå ligger lite undermedvetet eftersom det poppar upp ibland i drömmarna..men förresten så drömmer jag titt som tätt om hästar som biter efter mig oxå o det har jag (peppar peppar) aldrig varit med om på riktigt..

Jag minns inte om jag någonsin gick ut på promenad med Valle nåt mer.....









Kommentarer
Postat av: Lina

Fy faaaan va äckligt!!!

Jag har också" problem" med bitande katter sen jag bodde hemma då vi hade en dement hankatt

2011-01-09 @ 17:32:56
URL: http://piratdrottningen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0