Sorg i våra hjärtan

Det här är den värsta dagen på länge...riktigt länge....jobbade två timmar i morse o sen bar det av med August till barnläkarmottagningen...pricktest skulle göras på honom för att se om han har allergi...vilket jag faktiskt ärligt talat inte trodde...



Vi spelade fia med knuff i väntan på att testet i armen verkade.....det tog inte lång stund förräns jag såg att ena provet på armen inte var okej..August sa "den här pricken har fått en bula jämfört med de andra prickarna".....mmmm svarade jag o kände det knöt sig i magen...när vi sen fick komma in till läkaren igen och denne förklarar att August har kattallergi kunde jag inte riktigt hålla tillbaka tårarna...det brände bakom ögonlocken o när vi kom ut från sjukan så brast det totalt..både jag o August började gråta...när Amanda kom hem så var August snabb att tala om den trista nyheten och hon bryter totalt ihop...hon fick inte fram ett ord och det såg ut som ögonen fylldes av ett hav med tårar och inte gick det att hålla sig för tårar själv då inte...där satt vi två och grinade och stackars August står bredvid o säger "det är mitt fel".....

Hur det blir nu med våra två små bebisar vet jag inte...de två små knytena som vi haft i snart 6 år sen de var 7 veckor gamla..lilla skygga Ida med sin fotfetisch och Lurviga Lina som Amanda klädde i dockkläder som kattunge o som hon har en speciell kontakt med...Lina som man kan säga till på morgonen "gå till Amanda..gå och väck Amanda" och hon faktiskt springer in till Amanda och börjar klättra på henne...dessa två älskade familjemedlemmar som vi förmodligen måste avliva inom kort om vi inte hittar någon omplacering...och jag tror inte vi kommer hitta något annat hem till dem...dem är "gamla" och dem är ickesteriliserade och dessutom innekatter...vem vill ha dem när det finns hur mycket kattungar som helst att tillgå?? Dessutom så vill man ju inte lämna bort dem till vem som helst...man vill ju gärna veta hur dem får det....

Ni som läser detta får gärna höra av er till mig om ni tror att ni kan hjälpa mig...

 







Kommentarer
Postat av: Marlene

Vad ledsen jag blir för er skull...Önskade att jag kunde ta dom men jag tror det blir lite mycket med 4 katter...

Tårarna rinner när jag läser detta inlägg, jobbigt om du måste avliva dom när dom inte är sjuka...



Kramar

2011-02-26 @ 08:26:31
URL: http://marlene72.blogg.se/
Postat av: Marie

Sv; Jag vet att DU om någon skulle ställa upp om du hade möjlighet :)Ja att dem är friska o världens gulligaste katter gör allt så himla jobbigt...så klart August hälsa går först men avlivning finns liksom inte på min världskarta.... :(

Kram <3

2011-02-26 @ 10:13:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0