Skola...

Igår hjälpte jag August med matteläxan...o fastnade på en sån där "problemlösning"...jag var tvungen att ringa syrran..men eftersom vi är släkt hon o jag så fick vi be hennes karl om hjälp...mohahahaha...jävla svåra läxor dem skickar med barnen hem... 

Men en sak har jag i alla lärt mig..och det är att Substantiv är ord som man sätter "fan" eller "jävel" efter: klockfan, gubbjävel, etc. Adjektiv är ord du sätter "skit" före: skitbra, skitsnygg, etc. Verb sätter man "utav helvete" efter: drack utav helvete, ...körde utav helvete etc. Bra tips va! :P


Kommentarer
Postat av: Madeleine

Haha, det dar tyckte jag var kul. Sa kan man ocksa lara sig grammatik! Alla satt ar bra, eller hur? Hmmm... hur var det nu med adverben egentligen. Vad satter man framfor dem?

2011-02-15 @ 01:48:06
Postat av: Marlene

Hahaha...

Bra det kan jag behöva när det är dags för mina brudar med grammatik.

2011-02-15 @ 10:46:15
URL: http://marlene72.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0