Det är jobbigt nu...

Allt känns så tungt....barnen frågar mig hela tiden vad vi ska göra med katterna trots att vi pratat om alternativen som finns o att dem innerst inne vet vad som gäller...antar att dem vill att jag ska säga "det ordnar sig vi behöver inte vidta några åtgärder..."...tyvärr så är det inga ord som jag kommer säga förmodligen...August har redan astma och en utvecklad kattallergi på det är ingen bra kombination med att ha innekatter i en liten trerummare...katthåren finns ju överallt..sängar, garderober, klädhögar etc etc det är omöjligt att hålla katterna ifrån sig..."äta allergitabletter då??" frågade jag på sjukhuset.."visst kan man göra det...vid behov...dock inget som han ska göra dagligen för att skjuta upp problemet" fick jag till svar...

Jag vet liksom inte va jag ska göra... :(

Är det någon som har erfarenheter av liknande och kan komma med tips till en förvirrad mamma/kattägare så är ni varmt välkommen att framföra dem..

Kommentarer
Postat av: julia

bli veckans blogg?

allt du behöver göra är att kommentera att du är med, direkt länk till inlägget http://juliaparksjo.blogg.se/2011/february/bli-veckans-blogg.html#comment



;*

2011-02-26 @ 14:27:02
URL: http://juliaparksjo.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Nej, vad tråkigt Marie. Jag blir så ledsen när jag ser vad du skriver.



Det finns ju katthem, men jag antar att de är överfulla med katter som behöver hem redan.



Det är inte alla som vill ha en kattunge heller + jag kan tänka mig att det finns människor som önskar sällskap utan att först gå igen fasen med för mycket kattungebus. Att katterna är 6 år behöver inte nodvändigtvis vara ett hinder.



Finns det någon förening i Avesta där äldre människor möts? Sätt upp en lapp. Kanske kan du erbjuda att betala för sterlisering. Ni kanske får en bonusmorförälder på köpet som kan tänka sig att ni besöker katterna ibland.



Många kramar, Madeleine

2011-02-26 @ 14:45:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0