Vanor, traditioner och skola

Fick veta på kvällens möte att årets skolavslutning kommer INTE att ske i kyrkan som sig brukar...åhh va tråkigt var min första, andra o tredje reaktion...Amandas sista skolavslutning i den skolan och helt plötsligt så bryts traditionen och vi får inte gå till kyrkan..okej kan ju gå efteråt men eftersom jag brutit kontakten med Herren så känns det inte som någon självklar idé....nej riktigt trist med en skolavslutning utan kyrka måste jag säga...

Mötet gick bra i övrigt...rektorn på Amandas nya skola var på besök och pratade med oss och berättade bla att dem hade väntat sig ca 50 sökande 7-klassare men att den faktiska siffran blev HUNDRAFEMTIO...så nu söker dem fler lärare om någon av er läsare är arbetslös ;) dessutom så sa hon att skolan har som mål att inom 5 år hamna i top 10 i Sverige bland bästa högstadieskolor...känns bra att sätta Amanda på en skola som har visioner, mål och ett stort engagemang. :) 

I övrigt så sades det på mötet att det känns som att ungarna redan "slutat" skolan...kan förstå hur dem menar...att vara en sexklassare knappt två månader före skolavslutning har nog inte så stor motivation kvar kan jag tro...."huvudsaken dem kommer någelunda utvilade, mätta och har läxan gjord" var lärarnas sköna kommentar...haha..det roliga är att ena läraren kommer August få till hösten..känns jättebra tycker jag!! :)

Ska tvätta av sminket nu...

Sov gott sen era bloggersläsare :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0