Vab igen då.... :(

Gäsp o morrn på er...här hemma är det småkrassligt hos vissa så det blir en innedag idag...kan knappast skryta om att natten varit god...är jävligt trött idag...orkade knappt ens kliva upp för att väcka Amanda..jag försökte ropa några gånger, men hade nog väckt hela huset (förutom henne) om jag fortsatt så jag klev till slut upp....jag ska äta lite frulle tillsammans med henne sen ska jag försöka somna om....August, han sover som en stock nu...skönt...har hostat hela natten....fy för vårförkylningar...o för ungar som klär av sig för tidigt för det "är ju vaaaarmt ute!!" ...fast...det är ju inte av kyla man blir förkyld av, det är ju virus...men ändå..jag tror ändå att man blir förkyld om man klär av sig för tidigt på våren..hahaha

Hoppas ni får en alldeles helbra måndag idag! Min blir väl sisådär antar jag..men..det måste väl bara bli bättre hoppas jag :)


Kommentarer
Postat av: Tess

Inte kyla men däremot om man pendlar mellan kyla och värme, t ex svettas inne, går ut och tar av sig och håller på så...inte bra! Hoppas han blir pigg snart!

2011-04-18 @ 08:41:36
URL: http://tesssan.blogspot.com
Postat av: Marie

Sv; Nja..det råder olika meningar om det där...jag som gillar att kolla upp saker o ting,haha, kollade runt medans jag skrev inlägget o på smittskyddsinstitutets sida stod det att det krävs som sagt ett virus för att bli förkyld, man måste bli smittad, klimatförändringar har inget med det att göra...sen halkade jag in på en annan sida där det står att ny forskning visar på att man visst kan bli förkyld av kylan för att immunförsvaret försvagas av strypt blodtillförsel...

Men ingen vet helt säkert tydligen... :)

Skit samma hur det är, jag tror ju som sagt ändå på att man visst kan bli förkyld av kyla/klimatförändringar...haha

2011-04-18 @ 09:58:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0