Att åldras är inget för veklingar...

Siktet är inställt mot jobb i morgon...jag hoppas verkligen att det förblir så...mitt huvud känns fan inte riktigt hunda ännu och det stämmer fasen som syrran beskrev det "det känns som några hjärnceller ryker vid varje migränattack".... jag skulle säga "smort" till August och fick inte fram ordet..det blev alla möjliga varianter...till slut kände jag "Va fan händer?? kan jag inte säga ord nu heller??" och satt för mig själv o rabblade meningar och ord för att höra hur det lät...till slut kom August in och frågade "Vad sitter du o babblar om??" Jag var liksom bara tvungen att få det bekräftat för mig själv att jag inte började tappa ord....men det var bara tillfälligt...hoppas jag, säg åt mig om jag fortsätter :P

Zumban missade jag idag..jävla skit rent ut sagt!! Snål blir man ju oxå när man vet att man betalat det och man missar gångerna...okej bara en gång hittills och inget man kan rå över jag vet...men ändå..hade verkligen sett fram emot det supermycket...

En sak till som irriterat mig idag är brist på hänsyn här hemma...August är superduktig när man förklarar för honom om man mår dåligt och behöver lugn och ro..men den andra...Donnan...hon kör sitt eget race hon...hon visslar, slår i dörrar, sjunger högt, skriker etc etc...hon bad om hjälp med sin dator...jag satte mig bredvid henne i hennes säng och började visa..hon likspm"ahaa...okeej.." osv...sen rätt som det var "MEEEN GÅÅ HÄRIFRÅN DÅ!!!!!" öh va sjutton hände???? hon hade inte ens sagt eller visat innan utbrottet att hon var färdigvisad o ville att jag skulle gå, nej hon bara skrek rätt ut rätt som det var...åhhh jag blir verkligen såå matt...är det verkligen så här det är att ha en tonårsdotter?? Hon har ju fasen inte ens hunnit fyllt 13..kommer det bli värre alltså?? Hjälp mig, kom med tips..hur hanterar man dessa små individer som vill vara såå stora???

Ska ta lite kall o´boy nu och en macka sen ge tänderna en omgång innan sängen kallar...håll tummarna för mig att jag mår BRA i morgon!! :)

Kram o gonatt!!

Du suckar och undrar vart vägen bär. Lugna dig lite och saken blir klar. Redan i morgon är framtiden här. Då får vi se vart vägen bar.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0