En solskenshistoria om Byggare Bob..

August måste vara släkt med Byggare Bob på nåt vis tror jag....enda sen han var liten palt så har han haft en egen snickarboa vid huset i By och där har han snickrat o donat hur mycket som helst...förra vintern kom han en helg hem med en fågelholk som han gjort hos sin pappa...HELT SJÄLV...7 år gammal..han har fått lite hjälp med sågningen men det är ju bara en promille av det som han lyckats åstadkomma helt själv...så in genom dörren kom han o sa "Jag har gjort en fågelholk till Hallebo!!" (mormor o morfars landställe) Den var sååå sööt den där fågelholken...lite skev o så såklart men helt funktionell....så vi tog med den förra sommaren när vi skulle semestra o slog i ett par spikar extra i botten så den ska hålla för eventuella fågelbebisar..när mormor skulle till att sätta upp den i ett träd så fick August raseriutbrott o skulle ju såklart fixa detta själv...så fram med en stege...upp med August...o jag skulle fram o hjälpa honom att hålla holken...dags för nästa raseriutbrott...INGEN RÖR NÅT!!!! fräste han...så helt själv fick ungen upp holken på trädet UTAN att hamra sig på ett endaste finger...det ni! det är inte illa!! ;P Och vet ni det bästa av allt?? Jo det är att en tid senare under sommaren så flyttade en fågelfamilj in i sitt nya hus!! :D

Nästa projekt..???
Jag sa till min syster för ett tag sen "jag skulle vilja ha en sänggavel bara vid huvdändan på min säng sån där som man klä in o fixa snyggt..som dem brukar göra på inredningsprogrammen på tv du vet..."

Min syster svarade "Du har ju en fixare där hemma..säg till August..jag är övertygad om att han kan grejja en!"

haha ja vem vet ;)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0