Sjunde himmelen

Nyss kom mina änglar hem igen efter en helg ute på landet hos sin far..August har haft rena julafton där...han fick äntligen sin efterlängtade fyrhjuling. :) Så han har åkt o åkt dagarna i ända.....men det återstår bara att lära honom använda bromsen..han vet vart den sitter o hur man använder den...men vore ju bra att använda den oxå....han har mejjat ner buskarna hemma i By hörde jag...det är liksom så att jag har en son som älskar fart o är totalt orädd för den..jag tror att den där spärren som vi övriga har, den saknar han...så har det alltid varit...sen den dagen han lärde sig cykla...alla dessa cykeltävlingar ("speedway"-tävlingar säger dem..) som råder här inne på vår gård...det finns en oval asfalterad väg som barnen har tävlingar på nedanför vår balkong...tror inte August förlorat någon gång om jag ska va ärlig....numera får han vara domare har hans mamma bestämt så han är inte med så mycket längre....haha..och detta pga av alla "mamma titta på mina bakhjulssladdar!!" när han kommer in i mål.. och "mamma titta jag har lärt mig att balansera på framhjulet!!" o kommer i full fart o bromsar in o får upp cykeln på framhjulet o trixar på...för ett tag sen skulle jag filma honom när han fick upp cykeln på bakhjulet..men missade tyvärr att få med slutet på filmen när han for rätt in i en buske..han gjorde inte illa sig som tur var :)

Så klart han ska få åka på bakhjul etc..han är ju trots allt en "pojk" och såna vet man ju hur dem är...det är själva avsaknaden för spärren ang höga farter som jag är orolig för...jag vet att sånt aldrig är bra....

Själv var jag tvärtom när jag var liten har jag hört..körde motocross i många år men så jävla sakta  tydligen så det upptäcktes att jag däremot var bättre på balans o trail körning...haha

Det blev mycket svammel i detta inlägg märker jag...blir lätt så när man är trött...ville bara säga att jag har en glad kille här hemma och även en glad tjej som fått låna brorsan nya leksak i helgen :)

Här är hans nya leksak..han ville dock inte vara med på foto när det skulle tas...skruttungen min :)



Kommentarer
Postat av: Therese

Kikar tillbaka på din snygga blogg. Jag förstår inte hur alla lyckas få så häftigt bling på sina sidor. Jag vet inte ens hur man lägger in en video under texten s ha det gott. Therese

2009-07-12 @ 23:55:43
URL: http://tesss74.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0