För när storfiskarn talar om hur stora fiskar han får...

Idag fick jag en förfrågan (eller ett erbjudande om man hellre vill kalla det så) av Therese ang att bli hennes lagkamrat i en tävling i september...har egentligen inte en aning om varför hon frågade just mig...jag menar...okej om jag hade varit en sån som höll på med sånt här i annat fall o var duktig på det eller ägde vissa saker som man måste ha för att kunna delta i denna tävling så att hon såg en poäng i det för egen vinning ...men näää..ingenting av det där kan jag skryta med...hahaha.. :P

Och vad är det då för en tävling undrar säkert ni...jo det ska jag berätta...här kommer tävlingsreglerna...

  • Endast gädda räknas.
  • Sammanlagda vikten gädda vinner. Specialpris till största gädda.
  • Minimimått är 60 cm, gädda under 60 cm skall återsättas. Om någon försöker väga in gädda under 60 cm kommer laget att uteslutas.
  • Gäddan måste vara död vid invägningen.
  • Max fyra spön per båt. Två spön/beten per fiskare. Dvs fiskar du ensam får du använda två spön/beten.
  • Enligt lag är det ej tillåtet att använda levande bete.
  • Alla lag måste ha någon representant närvarande vid skepparmötet som hålls ca 08:15.
  • Tävlingstid: fiske är tillåtet mellan 09:00 och 14:00.
  • Tävlingsledningen kommer att ge signal när fisket får påbörjas och skall avslutas.
  • Den som är utom hörhåll för signalerna ansvarar själv för att fisket påbörjas och avslutas på rätt tidpunkter.
  • Efter slutsignalen 14:00 gäller 45 minuters ingångstid. 14:45 stänger invägningen, vilket innebär att alla som kommer senare är uteslutna.
  • Om Ni av någon anledning bryter tävlingen skall detta ovillkorligen meddelas tävlingsledningen och startkortet skall återlämnas.
  • Startkortet skall lämnas in även om inte någon fisk skall registreras.
  • Prisutdelningen kommer att hållas så snart som möjligt efter avslutad invägning. Två priser delas ut per lag som kommer på prisplats.
  • Flytvästar eller flytoveraller skall ovillkorligen användas.
  • Alkoholförtäring under tävlingen är förbjudet. Märkbart berusad = diskning.
  • Observera fiskeförbudsgränserna: vid Näs kraftverk finns skyltar och vid Lillforsen får inte fiske bedrivas uppströms en linje mellan staketet och udden.
  • Kontroll av att reglerna följs utförs av tävlingsledningen och arrangörer.
  • Deltagande i Gäddraget sker på egen risk gällande både sak och personskador

  • Vi ska alltså...*trumvirvel*...fiska gädda..jag har fått två braxar i år allt som allt i fiskväg så det låter lovande va..haha...dessutom måste man ha en båt...men det verkar fan kirrat nu :) Therese frågade mig "kan du köra båt?"  jag skruvade lite på mig o sa att det var ju liksom inte igår jag körde en båt sist men visst jag har kört många gånger i min ungdom...och dessutom var jag nog inte nykter sist jag körde men det sa jag ju förstås inte... :P Är väl som cykling..har man en gång väl lärt sig...... ;) haha

    Tycker ni det osar Sällskapsresan om det här eller?? haha nej nej nej...jag menar..HUR SVÅRT KAN DET VA?? och undrar ni vad jag gett henne för svar ang deltagande så sa jag ju självklart JAAA!!! Jag är inte sen att anta en utmaning...ska ju verkligen bli skitkul!! Vi ska fan visa alla fisketokiga karlar att vi tjejer oxå kan!! Lite skit under naglarna har väl ingen dött av när man haft ihjäl en gädda.. :P (...hoppas jag...........)

    Nu återstår bara att hitta ett riktigt bra lagnamn..så snälla, hjälp oss!! Kom med alla förslag ni kan komma på för att hjälpa oss att ro i land detta nu.. :) (ro hoppas jag dock att vi verkligen slipper när vi väl sitter där i båten..haha)

    Vet inte om man ska säga "Gott" före "Skitfiske" eller om "Skitfiske" inkluderar "Gott"...men det kan ju den som vet va gullig och förklara för mig. :) Jag säger Gott Skitfiske!! Så har jag inte missat nåt iaf :)

    Nu ropar sängen efter mig :P Sov gott och kram från mig :) 


    Kommentarer
    Postat av: Therese

    Ja varför frågade jag dig???? Vet inte faktiskt. Kanske just för att du som jag då inte är så haj på det här med gäddfiske. Sen var nog du den enda jag kunde tänka mig möjligen skulle tacka ja. Måste ju ha en lagkamrat med lite jävlar anamma i sen som du säger tål lite skit under naglarna. Jag tror det här blir skit bra och självklart ska vi visa grabbarna vart skåpet ska stå ;)

    Det här blir skita kul.

    2009-07-16 @ 14:17:15
    URL: http://breezie.blogg.se/
    Postat av: Marie

    sv; Jaaa det ska bli skitkul!! Magnus borde verkligen va nervös..han har mött sina överkvinnor :P hoho

    2009-07-16 @ 14:26:34

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0