Det goda livet

Åhåååå mer semester åt folket!!!! Kändes bra idag när Johanna ringde från jobbet och vi fixade telefonledes liksom..så vill jag ha det i några veckor till.. ;P haha

Har varit med August till tandläkaren...han ska få tandställning fick jag veta..en remiss var skickad till tandregleraren redan i våras stod det i journalen..varför får inte en förälder veta sådant??? Han har ett överbett samt gnisslar tänder om nätterna så det blir förmodligen en kombinerad tandställning/bettskena att ha på nätterna...smidigt! :)

Vi var även till ögonläkaren för kontroll av hans ögon...dem var inte sämre tack och lov..men han har en envis liten skelning som inte vill bli bättre...vet inte om han kommer få ha den resten av sitt liv eller hur sånt fungerar..men det visar sig väl...var därefter in så han fick välja ett par nya bågar...han fastnade direkt för ett par som jag absolut inte ville att han skulle ha..men jooo dem skulle han bara ha..så var det...tills personalen kom..dem var för stor för honom sa hon....phuuu vilken lättnad för hans mamma.. :P haha hon plockade fram ett par andra som var skitsnygga o även lillskrutten godkände dem :) 1200 spänn fattigare blev jag...i morgon är det Amandas tur att välja nya bågar...o även göra en synundersökning...antar att hennes syn har blivit sämre..hon klagar ofta på synen o har nu fått tics med blinkningar för att hon är så ansträngd i ögonen...och så kan hon ju för sjutton inte ha det!

August fick ha bautastora svarta glasögon på sig hos ögonläkaren..Amanda satt brevid mig o höll på att fnissa sig ur brallorna :)



August i dem glasögon som han bestämde från början, som var för stora..som tur var...jag tycker han ser ut som en liten farbror jag..höhö




Nu ska jag fortsätta packa...går riktigt bra nu :)





 

Kommentarer
Postat av: Lina

Vilken fin kille med glasögon!!!

2009-08-10 @ 21:49:29
URL: http://piratdrottningen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0