Det är inte okej.

Har varit iväg på föräldramöte ikväll med Amandas klass...vi fick se massa fina bilder från klassresan..dem såg ut att ha haft riktigt skoj ihop :)

Det som däremot känns bra mycket mindre skojigare är att det nationella prov som klassen gjorde förra året (nationella prov görs i trean och i femman och Amanda gick i femman förra året) inte blev godkänt..detta pratade vi om ikväll oxå..jag pratar inte om individnivå utan på gruppnivå nu...denna skola har hängts ut ordentligt i lokalmedia o så efter detta resultat...på denna skola är 1/3 invandrare och det finns 18 olika nationaliteter...och det jag inte har hunnit skriva ännu men gör det nu är att det är språket som varit problemet..man har haft problem att läsa o förstå uppgifterna och därför inte blivit godkänd och har alltså sänkt hela resultatet....jag tänker inte skriva här hur o vad jag anser om detta...men det är synd att det inte finns så många alternativ på skolor häromkring..annars hade jag bytt med detsamma...nu kommer denna skola att specialjobba med språket i allmänhet from denna termin..något som är helt nytt tydligen..strategin är inte riktigt klar ännu så dem kunde inte förklara det grundligt men det känns bra att dem tar tag i problemet...för ett problem är ju vad det är.

Nu ska här sovas..God natt!!





 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0