Att det ska va så jävla svårt att låta bli..

Stundtals kan jag missbruka sötsaker så som alkoholister dricker vodka..ätstörningar skulle man kunna kalla det..jag har försökt tagit upp det med läkare ett flertal gånger...sist fick jag bantningstabletter utskrivna..men va hjälper såna när man inte får hjälp att ändra sitt beteende?? Jag satt här o funderade på min vikt genom åren...för 14 år sen vägde jag 15 kg mindre än idag, sen gick jag upp 15 kg, 2002 gick jag ner 15 kg, 2003 hade jag gått upp en 10 kg, 2004-2005 någong gång blev jag guldmedlem hos viktväktarna när jag nådde min målvikt, 2006 hade jag gått upp allt igen o där runtomkring fick jag bantningstabletter av läkaren o gick ner 10 kg..vad händer när man slutar med tabletter o dieter o börjar om i gamla samma banor tror ni?? Jo man går självklart upp allt igen..o oftast några extrakilon...idag står jag på ruta 1...eller minus 5 snarare...

Nu har jag kommit igång med att röra på mig så gott som varje dag..men det är inget svårt...det är det som jag gjort nästan vid varje viktminsningsperiod MEN jag har typ fortsatt äta lika illa...bara tränat ännu hårdare vid det tillfället då jag fått dåligt samvete av mat/godisintaget...det är mitt matmönster jag vill förändra...o är man "missbrukare" så är det inte så jäkla lätt att ensam förändra saken o bryta mönster..det säger sig självt..det spelar ingen roll hur jäkla stor discipling eller jävla anamma man har..man trillar dit på ett eller annat sätt ändå...ränderna går aldrig ur en zebra som det brukar heta...man behöver hjälp...jag har dock gett upp hoppet om att få proffessionell hjälp av inkompetenta lomhörda läkare...

Varför jag kom på allt detta just idag är för att framför mig står en STOOOR godisskål o i kylen en bit prinsesstårta...när söndagen är slut så ska även helgens allt gottigt vara slut enligt mig o jag kan liksom bara inte slänga nåt...det slutar med att jag sitter o trycker i mig allt "bara för att"...så nu precis har jag förstört min träning på morgonen genom att äta en tårtbit..känns ju verkligen skitbra.. :/




Kommentarer
Postat av: Madeleine

Men du... kanske ar de dar extra 15 kg som du bar pa ok just nu. Kanske ar det for mycket att forsoka andra pa allt pa en gang. Jag tycker du ar jatteduktig som borjat rora pa dig plus att sager du inte tycker att det ar sarskilt svart. Ar det mojligt att det ar den forandringen du ska fokusera pa just nu? Ge dig en klapp pa axeln och sag till dig sjalv att du faktiskt gjort en forandring: mer motion. Strunta i att fokusera pa dina daliga matvanor - du gor ju iallafall nagot som ar battre an tidigare, du motionerar ju! At som du brukar, om du vill ha prinsesstarta till middag sa at det, och ge dig tid att komma igang med traningen istallet. Kanske, kanske att nar traningen verkligen tagit fart, nar din kropp ar starkare att det ar dags for nasta forandring med lite battre matvanor men fundera inte pa det nu utan ge dig berom for att du motionerar.



Kram. M.

2011-01-30 @ 16:44:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0