Att saker och ting kan komma så himla plötsligt...

Har haft en semesterdag idag...superskönt...Amanda och jag tog en promenix ner på stan..vi besökte polishuset samt banken....jag glömde att solen inte var framme och kunde lysa oss varma utan jag gick i kortärmat.....BRRR!!!

Jag har städat, designat Amandas blogg och bara slappat....till middagen så var jag och August till affären för att köpa ägg och väl hemma igen så började jag fixa fläskpannkaka...då min syn plötsligt förändrades..jag trodde jag hade kikat in i solen...såg som typ solreflexer....det var irriterande och jag kikade i spegeln om jag hade nåt i ögat, jag tvättade bort sminket ifall det satt något som irriterade ögat..men inget hjälpte...det blev snarare bara värre....det gick som vågor med olika färger i synen...tanken på migrän kom..jag har ju haft migränattacker förr..men aldrig synbortfall så tänkte att jag skulle googla för att läsa hur det yttrar sig...men såg varken tangenter eller vad jag skrev...August kom in och jag såg nu ännu sämre...dessutom såg jag samma vågor och konstiga sken när jag blundade..skitotäckt!! Han gav mig värktabletter....efter en stund så blev synen bättre och då bröt jordens huvudvärk ut...och jag kunde läsa om migrän med aura och allt stämde ju in på pricken....

Jiiisus vad rädd jag blev....att tappa synen så där var bland det obehagligaste jag varit med om...stackars August blev nog lika rädd han...även fast han sa "nää" när jag frågade...jag har legat hela kvällen och känner mig nu som jag har varit på årets fest...bakis....ska strax gå o lägga mig för natten och hoppas vakna pigg o kry i morgon...för då ska jag börja på Zumba...vill jag ju inte för allt i världen missa!!

Kram o gonatt på er!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0