Vasa lever vidare...

Vi har sååå roligt när vi åker till Åkersberga o hälsar på...det blir alltid en massa utflykter o annat skoj...igår var det en shoppingdag med mamsen....idag åkte jag, barnen, mor o far in till stan (Sthlm) o gick på Vasamuseet...vet inte om jag vågar säga det här..haha..men jag har liksom aldrig varit där...t.o.m mina barn har varit där men inte jag....under min skoltid så var klassen runt på de flesta muséer o sånt men när det var dags för Vasa så var jag sjuk den dagen minns jag och sen har det liksom aldrig blivit av att jag kommit dit...tills idag :D men...när vi väl kommer dit så ser vi att det står MASSA folk utanför o brandbilar med blålysen på eftersom brandlarmet tjöt för fullt inne..."Jahopp nä men det var ju "kul" att jag åtminstone får vara med den dagen Vasa brinner ner" sa jag o hånskrattade lite...vi tog en liten promenad o hamnade på en stor båt som vi körde lite sightseeing på..när vi var klara o gick förbi Vasa igen så hade dem öppnat igen..skoja INTE att det var kö :/ men till slut kom vi in o alla var nöjda :)

På hemvägen så åkte vi runt i hufvudstaden o kollade o det är riktigt kul att göra det med papsen för han är uppvuxen/bott där i vuxen ålder/jobbat där o kan berätta roliga historier om det mesta som finns/fanns där..rena guidturen blir det...o det tycker ju jag förstås är både skoj o intressant :)

Har nyss kommit "hem" o systeryster håller på med maten o jag ska nog gå o fråga efter ett glas vin...skulle va gott med glögg..jag är suuupeeerfrussen....värma lite vin kanske.. :P

Men ni..ha en fortsatt skön lördagskväll nu!! <3







Kommentarer
Postat av: Lina

Så glad att veta att du har det bra!

2010-11-06 @ 18:47:08
URL: http://piratdrottningen.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Men vilken fullspackad dag! Det later kul - visst ar det ratt kul att vara "turist" i Stockholm. Jag gillar ocksa att aka pa "sightseeing" nar jag ar pa besok.



Fick du nagon glogg forresten?



M.

2010-11-07 @ 19:47:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0