Fullspäckad dag

Blev en obehaglig historia hos tandläkaren idag...först borra upp en rotfylld tand..fy fan va det borrades...nu ska jag vänta i 3 månader tills jag ev kan fixa klart den :( sen lagades en annan trasig tand lite provisoriskt..sen fick jag ett kostnadsförslag på att rotfylla klart den som borrades upp idag, rotfylla om den som lagades provisorisk + en krona, göra en ny fyllning till en som håller på att spricka...ja vill ni gissa hur mycket kostnadsförslaget blev? 6 tusen? 7 tusen? 9 tusen? Nä det slutade på 11 400 kronor...fatta...ELVA TUSEN FYRA HUNDRA SPÄNN..men jag har tuuuur...f-kassan går in o betalar 4 tusen så jag behöver bara betala SJU o HALVT TUSEN...shit va glad jag blev åt det.... :/ Grädden på moset var nog ändå när tandläkaren sa "ja vi får se om 3 månader om infektionen i tanden har gått ner, annars blir det remiss till Falun o öppna upp en flik i tandköttet o knipsa av bla bla tandroten"...efter att hon sagt det där om att öppna upp en flik i tandköttet så hade jag slutat att lyssna...

Har varit på möte på skolan ikväll o efter det var jag ut med ungarna en sväng...vi hade snöbollskrig o jag får för mig att springa det snabbaste jag kan över en väg o vad händer...jo när jag kommer upp på trottoaren så är det som att någon sparkar till mina fötter SIDLEDES o jag bokstavligen flyger iväg o ramlar rätt på höften....jag hann varken tänka eller parera...där låg jag i all snö med en dotter som skrattar så tårarna rinner...hon tyckte uppenbarligen att det såg ganska kul ut :/

Nu blir det till att sova.

Kram o godnatt!! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0