Karnevalsfirande Vs Simpsons

Karnevalen kom till stan igår och med den karnevalsloppet...som dock inte jag skulle ställa upp i.,. ;P Barnen däremot skulle springa med sina skolklasser...Först gick starten för pojkarna....tio minuter senare så gick även starten för flickorna...då skyndade jag mig till mål för att se när August skulle anlända....barn efter barn droppade in men iiingeeen August....ja det hade ju bara gått 10 minuter visserligen o vi beräknade att dem det skulle ta en kvart att springa dessa få kilometrar.....då hör jag en bekant röst bakom mig som ropar ”maaaamma dääär är du ju!!” som samtidigt mumsade banan....haha där kom han gåendes o hade kommit i mål för flera minutrar sen...jahopp det gick lite fortare än vad vi hade beräknat att det skulle ta alltså.... =) Amanda däremot...HENNE fick vi vänta på!!! hahahaha stackarn var helt slut när hon kom i mål....men är glad att hon kom runt iaf o inte vek av o gick hem istället..för det hade faktiskt inte förvånat mig om hon hade gjort det.... haha







Efter loppet så åkte August till sin far..Amanda däremot vägrade o hade bestämt med kompis att gå på tivolit o sova hos henne....så jag fick på sätt o vis barnfritt.. :P så vad gör en sån som jag när hon är barnfri?? NEJ hon festar inte om ni nu trodde det..haha (vet inte riktigt vad som tagit åt mig.. ;P) utan hon åker ut till landet o skogen o har en myskväll :D men den där barnfria kvällen slutade inte riktigt barnfritt utan det ringdes ett antal gånger på min tele o till slut var det bara att åka hem o plocka upp en ledsen Amanda som blivit osams med kompisen sin o ville hem... :/

Karnevalshelg som det är ja...så lockar det inte alls i år faktiskt....har bojkottat den o ligger i soffan o kikar på Simpsons med Amanda istället...hennes o mitt favvoprogram :P... var nära att få trevligt besök till kvällen men allt går ju inte alltid som man vill...hur mycket man än håller sina tummar.. ;)

Nu ska jag hugga in i chipsskålen innan den hinner ätas upp av en annan glupsk liten dam ;P

Kram på er!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0