Let me be..

Andra kvällen i rad jag har känslan att typ bara kunna sparka in en dörr o sätta mig ner o börja storgråta...vilket jag naturligtvis inte gör...en insparkad dörr kostar pengar, det har jag fått erfara förr och gråta har jag inte så lätt för...har nog blivit avtrubbad från såna känslor...men ändå så skriker det inom mig för fullt att jag borde gråta av mig lite..att få släppa på trycket i bröstet...jag tror jag börjar bli utbränd som mamma...på riktigt..att ständigt få ta konflikterna här hemma med dessa små/stora barn...att ständigt ha tankarna hos dem och oroa sig när dem är ute "på vift" med kompisar, att ständigt se till att mat finns på bordet, att läxor blir gjorda (inte nu på sommaren dock), att rena kläder finns i garderoberna, att dem har det bra..och att inte alltid känna sig uppskattad av sina barn..eller ens omtyckt...i flera dagar så har Amanda visat stora aggressioner mot mig..bara skrikit åt mig, smällt i dörrar...tycker att jag är elakast i hela världen..att jag fattar ingenting..jag känner att jag börjar bli trött på att ständigt vara MAMMA.....att aldrig bara få vara jag liksom...alla läkare och terapeuter etc som sagt åt mig att jag måste skaffa mig egen tid och bara göra sånt som gagnar mig själv ibland..tex gå ut på promenad..gå o träna..etc etc..och jag då svarat "ja men inte så lätt när man inte har någon barnvakt att ta till.." och dem i sin tur säger "men dina barn är ju så pass stora så dem klarar sig själv en timme..." ja visst gör dem det...men..gör promenaden eller gympasset eller vad jag nu hittar på för något någon nytta för mig mentalt, när jag måste oroa mig hela den stunden för att barnen inte ska börja bråka med varandra/kompisar, göra sig illa, hända dem något, dem ringer var tredje minut till mig och grinar för att dem bråkat eller undrar när jag kommer hem..jag får små adrenalinkickar av dessa gånger och när jag kommer hem så är jag oftast full med frustration och på ett sämre humör än vad jag var på innan jag åkte iväg...därför jag oftast inte ger mig iväg på dessa promenader som jag så väl egentligen skulle vilja ut på..

Jag blir så himla irriterad på folk som försöker råda mig till saker eller pratar om sånt dem absolut inte har en jäkla aning om...

En positiv nyhet är att igår fick jag ett samtal från en kvinna som sa att det jag tidigare i våras fick avslag på kommer att tas upp på deras bord igen efter sommaren för en ny bedömning...jag håller tummarna nu på att jag inte får avslag igen utan att dem verkligen tar itu med detta....annars kommer jag nog inte orka länge till och då får ni hälsa på mig i Säter...

Usch det blev som vanligt när jag är trött o nedstämd (pms) ett svamligt och bittert inlägg...men det struntar jag i..orkar faktiskt inte bry mig mer ikväll...ska krypa ner i min nybäddade säng bredvid en nyduschad August o nosa honom i nacken lite :) Han tycker att jag luktar äckligt sen jag köpte H & M´s egna bodylotion med jordgubbslukt så måste skaffa mig en ny, för tänk om fler tycker att jag luktar illa liksom... :? ;) haha

God natt, nu blire sängen!


Kommentarer
Postat av: Therese P

Å gud! Jag vet så PRECIS hur du känner...om det är nån tröst..nej antagligen inte, men du är inte ensam. Kram

2010-07-02 @ 20:18:26
URL: http://tesss74.blogspot.com
Postat av: Lina

haha :D gå dit o se den du med marie! den är MAGNIFIK, precis dom du!

2010-07-02 @ 20:39:54
URL: http://millblomskan.blogg.se/
Postat av: Marlene

Vännen, jag vet precis hur du känner och jag lever nog ganska lika. Just nu har jag semester och är på Öland och brudarna bara bråkar med varandra så jag har lovat dom att nästa år ska jag inte ha semester alls utan dom får vara på fritids. Ska jag slösa semester på att bråka med dom??? Suck!!!



Massa styrkekramar från mig och du, vi kan väl skaffa oss ett liv samtidigt för jag behöver oxå göra det.

2010-07-05 @ 21:17:26
URL: http://marlene72.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0