Barnfri helg fast inklusive barn..

Hade planerat för en barnfri helg...att få göra precis vad jag vill när jag vill o hur jag vill...ligger i soffan på fredagskvällen o har bröllopsyran på med låg volym på tv´n och läser boken jag påbörjade under dage o avnjuter chips o dipp i lugnan ro...när jag plötsligt får ett telefonsamtal och jag på tre röda är påklädd och sitter i bilen på väg bort....och kvällen slutar med bråk, poliser och gråtandes barn...

Varför liksom?? Varför väljer man att göra så här? Man har alltid ett val...inte alltid man väljer rätt så klart..men att välja sååå fel är inte acceptabelt...Här sliter man för att bygga upp trygghet och harmoni för framförallt barnen och så behövs det inte mer än bara några minuter för att rasera allting....det känns pinsamt och förnedrande..och jag blir arg på mig själv att JAG känner så..att andras handlingar får mig att skämmas...

Det är JAG som får ta konsekvenserna av någon annans handling...det är JAG som får börja om från ruta 1 igen att försöka bygga upp barnens förtroende för vuxna..att få dem att känna sig trygga....för något som någon annan valt att bryta ner...jag försöker ge mina barn så mycket kärlek jag bara förmår och det är nog så jobbigt att som ensam känna att man inte räcker till i vanliga fall och hur det känns idag finns inte tillräckligt med ord att beskriva...jag vet bara att jag gjorde ett jäkligt dåligt val en gång i tiden och det får jag sota för om o om igen...








Kommentarer
Postat av: Therese

Du ska absolut inte skämmas för andras beteende. Jag förstår att du känner dig arg besviken mm. Du får inte ta på dig det här det är inte du som gjort fel. Tyvärr blir det ju så att det du byggt upp med barnen förstörs på en handvändning och det är ju självklart tråkigt.Det är inte lätt att på egen hand hjälpa barnen genom livet men du gör ett kanon jobb även om det kan kännsa hopplöst ibland. Att du en gång valt fel får du inte känna för du fick trots allt två fina barn ;) Hur jobbigt det än känns nu så är det bara att ta tag i det som behövs och kämpa på, vi finns här det vet du puss och kram <3

2010-06-19 @ 14:32:31
URL: http://breezie.blogg.se/
Postat av: Marie

Sv; Tack Therese för dem orden..dem värmer massor! Du och din familj är toppenfina! :)

Puss o kram tbx!! <3

2010-06-19 @ 18:27:40
Postat av: Therese

DU SKA ALDRIG TA ANSVAR FÖR NÅGON ANNANS HANDLINGAR!! Dina barn vet mycket väl vad du gör för dom och hur bra mamma du är och dom känner sig garanterat trygga hos dig. Alla gör dåliga val i livet, det kan vara extra jobbigt när man har barn (trust me, i know) och ensam är jobbigt men man klarar det. Genom att visa dina barn styrka, mod och att du finns där är en bra grund för att dom ska ha respekt och tro till vuxna. Styrkekram

2010-06-19 @ 23:29:33
URL: http://tesss74.blogspot.com
Postat av: Marie

Sv; Ja Therese...både du och jag verkar ha vinden emot oss alltför ofta...men ja jag vet ju egentligen att det är som du skriver...men det är svårt att ta till sig och känna så när någon just raserat hela tillvaron för sina barn o jag kom in för sent för att rädda dem från det som dem fick uppleva.. men..någon gång måste det ju blåsa lite medvind för oss så man ger ju inte upp hoppet än :)

KRAM!!!

2010-06-20 @ 09:48:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0