Uttråkad o orkeslös

Har sovit bort halva dagen...trodde ett tag att jag höll på att somna in på riktigt...hade hög feber o orkade inte ens öppna ögonen o ännu mindre röra mig...sov o hörde långt långt bort att telefon ringde (fast telen låg precis vid huvudkudden)...jag var helt väck...fick till slut i mig alvedon o kände mig efter en stund lite piggare o orkade släpa mig från sängen till soffan istället....o här jag har jag sedan tillbringat resten av dagen...

Vart har hänt med mitt immunförsvar egentligen?? Drar ju på mig varenda baskelusk nu för tiden... :(

Jag har nog missat det här... ;P

Hur du undgår du influensan...

Var säker på att du får nog med frukt och grönsaker.

Ta alla vitaminer och gärna lite extra vitamin C.

Få nog med motion, det bygger upp immunförsvaret.

Gå minst en timme varje dag, eller simma.

Ta trappan i stället för hissen, etc.

Tvätta händerna ofta.

Få mycket frisk luft.
Har du möjlighet; öppna dörrar och fönster.

Eliminera så mycket stress som möjligt

Få mycket vila.

Läkarens upplägg:
Tänk...
när du skall ha en spruta, vad sker först?
Jo, armen tvättas med alkohol.
Varför?
För att alkohol dödar bakterier.

Så.......

Jag går till systemet. (motion)
Jag har lime i min Corona...(frukt)
Jag har selleri i Bloody Mary (grönsak)
Dricker utomhus ..(frisk luft)
Berättar vitsar...(eliminerar stress)
Ligger fyllesjuk. (vilar)

Så här ser jag det:
Om man håller uppe promillen, vill inte influensabakterier få tag i en..måste jaga selleri nu.. ;P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0