När cancern kommer...

Det var som det var, tills det blev som det blev. Det blir som det blir, när det är som det är. Det är som det är, tills det blir som det blir...

Fy det är känslosam kväll ikväll...August o jag tittar på tv...ett reportage om en tjej i tidig tonåren som fått en tumör i benet...allt från att dem upptäckte det, kompisar som försvann, tankar om killar som inte vill ha henne, sjukhusvistelsen med cellgifter till att dem var tvungna att amutera benet o tankar o planering kring sin egen begravning...August ställer en miljon frågor till mig då han har en mormor som genomgått liknande procedur för en tid sedan...det är många frågor som ploppar upp i ett barns huvud när det gäller sjukdomar o död...jag försöker svara mellan snyftningarna..cancer är en djävulsk sjukdom..och den hör definitivt inte ihop med barn kan man tycka...reportaget slutade iaf med att man fick se hur hon lever idag med sin pojkvän som hon skaffade en tid efteråt :D

Nä nu går jag nog o sover istället...har varit en av de sämre dagarna idag...tog ett långt varmt bad efter middagen...o där höll jag inte på att komma upp...somnade som en stock...känns som jag håller på att bli förkyld...

Sov gott!!



Kommentarer
Postat av: Frida

ja, fy.. vi såg också det programet:(

2010-12-08 @ 07:23:43
URL: http://frida26.blogg.se/
Postat av: Lina

Cancer är ett helvete.

På Söndag så är det tre år sen Carls mamma lämnade oss och det gör ont.:(

Tänk vad hon hade älskat Lilla Ludde?!

Men hon fick inte vara med alls om vår lycka..

2010-12-09 @ 08:34:24
URL: http://piratdrottningen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0