Får man ångra sitt åtagande??

Kan inte låta bli att förundras över hur ohjälpsamma föräldrar är till sina barn o deras klasser....jag har lyckats för andra gången på tre år blivit klassförälder i August klass...jo jag kan jag :/ haha första gången var väl mer eller mindre frivilligt...jag o en till anmälde sig...båda "kände sig nog tvungna" tror jag...det slutade med att hon lyste med sin frånvaro o jag stod där helt allena med allting ett helt år..men men..det gick galant ändå..den här gången är allt Fridas fel...hennes dotter började i August klass o åter igen så var det knäpptyst när klassföräldrarna skulle utses o Frida som nääästan är lika snäll som jag :P kände sig nog lite manad o drog med mig in i karusellen..hahaha...det är ju ändå för sina barn man gör´t liksom, så lite okej var det ju... :) Grejjen är nu att vi har insamling till liten avslutningsblomma som ska lämnas till fröknarna på julfesten på torsdag o har skickat hem brev om detta...dessa pengar skulle lämnas senast igår till våra barn...av 29 barn har 10 lämnat hittills... :/ o senaste dagen var igår liksom...bra jobbat...jag känner mig så himla irriterad måste jag ärligt säga...man kan ju undra vad anledningarna är...kan ju förstå om ett par barn har glömt att visa lappen hemma eller så..men  NITTON barn liksom....ja va säger man?? :S Att det är sista gången jag är klassförälder...




Kommentarer
Postat av: Marlene

Jag har samma problem. Samlar både för Izabelle och Nathalies klass och det är 7 st från varje klass som lämnat pengar av 25 st. Tur att vi finns och hjälper till...



Kram

2010-12-14 @ 21:51:21
Postat av: Therese

Riktigt dåligt tycker jag. Vad gör man en sån gång då??? Köper man en blomma och skriver ett kort med de barnen som betalat eller?? Svårt för det är ju inte barnens fel.Blev det nån blomma förresten? Jag missade det helt :s Hade fullt upp med Hailie :)

2010-12-18 @ 16:09:36
URL: http://breezie.blogg.se/
Postat av: Marie

Sv; Ja Marlene, det är tur att det finns några själar som vill hjälpa till iaf :)

Therese; Alla tre fröknarna fick en varsin blomma...det var lååångt ifrån alla barn som hade lämnat pengar men vi sa att det var från alla barn o föräldrar...en unge hade gått fram till fröken i måndags o frågat "måste man ge pengar till blomma??" daaaah vart kommer en sån kommentar ifrån?? "föräldrarna...?" ...Ja det är fult gjort att åka snålskjuts på alla andra som lämnar tycker jag..men va gör man liksom...? :(

2010-12-18 @ 16:22:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0