Röstfiske

Så här ser det ut utanför mitt köksfönster denna eftermiddag...och dagen som började så trevligt...så kan det gå :/ Sossarna fiskar röster på min gård..så jag håller mig inne :P





Det fick mig att tänka på att snart är det val..jo det har jag väl vetat länge och jag ser för en gångs skull fram emot att rösta...brukar kännas typ "jaja jag går väl dit igen då o lägger min röst på det gamla vanliga..." men denna gång så ska jag bryta mönstret o lägga min röst på någonting helt annat..och det gör jag med GLÄDJE!! ;)

Förresten..varför är det okej att visa att man är EMOT ex rasism och Sverigedemokraterna etc men fasen ta den som säger att han/hon är för det...den riskerar lynchning..hur gick det med yttrandefriheten? Var bara en liten fundering jag haft ett tag....och nu tänker ni att jag är för allt sånt bara för att jag undrade...ni får tro vad ni vill, som sagt, jag bara undrade...jag tycker det är många saker som är snedvridet oavsett om jag är för eller emot det, var inte bara de två exemplena jag drog...

Diskutera aldrig. Man omvänder ingen. Åsikter är som spikar: ju mer man hamrar på dem, desto hårdare sitter de.







Kommentarer
Postat av: Frida

haha, sverigedemokraterna och rasism.. Sånt som du och jag inte ska diskutera;P



Tur vi alla är olika:)

2010-08-15 @ 17:46:28
URL: http://frida26.blogg.se/
Postat av: Frida

ja, så är det ju faktiskt:)

2010-08-15 @ 17:53:04
URL: http://frida26.blogg.se/
Postat av: Patrik, Ängelholm

Klart man ska diskutera. Hade sossarna varit ute på min gård och fiskat röster, så hade jag varit där direkt och ställt dem mot väggen - inför alla åhörare. Helt nådigt för dem hade det nog inte blivit, med tanke på att jag är sverigedemokrat...

2010-08-15 @ 18:23:19
URL: http://mittenradikalen.wordpress.com
Postat av: Chang Frick

Hej!



Jag är också en sån där Sverigedemokrat, är till och med politisk sekreterare i SD. Ser att det står "Målet är ingenting, vägen är allt" på din bild överst på bloggen. Fick mig att tänka på "Tao enligt puh", vet inte om du läst den boken. Om inte så rekommenderar jag den :)



Tjingeling

2010-08-15 @ 23:18:51
URL: http://changfrick.blogspot.com
Postat av: Elin

Yttrandefrihet ska vara en självklarhet. Jag har dock svårt att känna respekt för sånna som inte tycker att alla människor, oavsett biologiskt/socialt kön, etnicitet och läggning, har lika mycket värde som andra. De människor som jag träffat på, som sagt sig ska rösta på sverigedemokraterna tycker jag verkar ha en helt sjukt dålig människosyn, å tycka sig vara mer än andra.



Behandla andra som du själv vill bli behandlad... För du vill väl bli respekterad för den DU är!?

2010-08-17 @ 18:00:55
URL: http://elinsegnaunderbara.blogg.se/
Postat av: Patrik, Ängelholm

Elin,



Men det blir ju lite märkligt om du dömer ett parti efter vad vissa av dess väljare tycker (som dessutom inte är här och kan försvara sig mot ditt påhopp på dem).



Det är ingen konst att hitta t.ex. vänsterpartister som tycker Stalin är toppen eller piratpartister som tycker barnsex borde vara lagligt (en piratpartist åkte förresten dit för det brottet i tisdags http://frianyheter.wordpress.com/2010/08/20/29-arig-piratpartist-domd-for-valdtakt-mot-barn/ ). Med din logik måste du ju då rimligen tycka ännu sämre om de partierna än om SD.



Döm partier efter deras politik, och sluta dra folk över en kam bara för att de inte tycker som du.

2010-08-20 @ 17:11:05
URL: http://mittenradikalen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0