Huset som Gud glömde...

På fredag går ju jag..som om nu nån har missat det menar jag..på semester :) och jag o barnen ska åka ner till mina föräldrars landställe som ligger i Nossebro..och för er som inte vet vart Nossebro ligger (som jag aldrig hade hört talats om till för några år sedan) så kan jag säga att det typ ligger ca 8 mil nordost från Göteborg...mellan Trollhättan o Skara typ...jag o barnen brukar ta vårt pick o pack o åka de ca 40 milen ner o sen vara där en vecka per sommar o bli en aning bortskämda..sååå fridfullt där....mitt i skogen ligger denna oas....har varit en bondgård en gång i tiden...en stor ladugård finns kvar o även boningshuset...mamma o pappa har byggt ett liten stuga som dem bor i men det där boningshuset måste jag berätta lite om....det är inte stort....det fanns varken vatten eller el eller nån annan standardutrusning...där bodde dem 7 systrar långt ända in på 90-talet....och när jag o barnen kommer ner o hälsar på så bor vi alltid i "gamla Bettan"...mina föräldrars buss som dem kört ner. (den har 2 enkelsängar + en dubbelsäng+toa+kök+tv etc etc) men i år så vill August pråmt åka ner samtidigt som hans kära moster med familj... och då blir det problem..vart ska alla bo och sova???? Idag sa min kära mor..."inne i ena delen på gammelhuset så är det jättefint...man skulle kunna städa upp lite där o möblera lite så kan du o barnen sova där!!"

Alltså....nu får man ju verkligen äta upp att man alltför ofta så sturskt säger att man inte tror på spöken eller inte är så kräsen vad gäller primitiva saker..men nån jävla måtta får det ju va...eller vad tycker ni...skulle ni frivilligt lägga er o sova i detta hus??? hahahahahahaha




"Spökträdet" som stod utanför o såg ut som det var taget direkt från en skräckfilm har dem som tur är fått väck :)

Förra sommaren var jag uppe på vinden på detta hus o kröp..och det var verkligen som att komma in på slutet av 1800-början på 1900-talet...jag hittade bla gamla skor..ni vet såna där svarta snörkängor som Pippi Långstrump har..."mormor-kängor" tror jag även dem kallas..och massa andra roliga saker...fascinerande att se hur andra levt tycker jag :)




Kommentarer
Postat av: Frida

haha, jag skulle inte få en blund om jag skulle försöka sova där:S

2009-07-01 @ 06:27:33
URL: http://frida26.blogg.se/
Postat av: Therese

Hmmm det ser ut som om det står nån i fönstret längst till höger :/

2009-07-01 @ 21:28:10
Postat av: Marie

sv; Meen Therese det är ju jag som står där ser du väl!?!?! ;P höhöhö

2009-07-01 @ 22:21:37
Postat av: Therese

Hahahaha nej det såg jag inte. Är du ett spöke??? Moahahahaha. Sorry jag är skit trött :)

2009-07-02 @ 19:47:23
URL: http://breezie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0