Efter regn kommer sol!!

Vilket jäkla tråkväder det var igår!! Men det lyckades man ju trotsa med gummistövlar à la Caroline af Ugglas, varm jacka o vantar. Var på holmen o gick tipspromenad o lekte femkamp...hoppade dock över en av grenarna..den man skulle kasta en stövel mellan benen på sig o den skulle sen över ryggen på nåt jäkla underligt sätt...jag hade nämligen kjol på mig och var rädd att den där stöveln skulle fara upp in under o fastna..hahahahaha....jo men alltså..jag har varit med om det där förr...fast då handlade det om en pingisboll..jaja ni som var med på sommarfesten för ett par år sen minns nog... ;) Sill o allt som hör till åts (förutom nubben)o hembakad jordgubbstårta..o glass...o så ännu mer jordgubbar..goottt!! Dagen slutade med en filmkväll i soffan..guud vilken bra film...en riktig tjejfilm..kommer dock inte ihåg vad den hette..men jisses va tårarna rann på mig..såå skönt att få grina av sig emellanåt :) Idag skulle August o Amanda göra lunchen...han skulle tvätta färskpotatis o sen koka dem...o Amanda skulle koka ägg som skulle bli ägghalvor..jag satt i soffan o läste o vägledde dem hur dem skulle sätta på spisen o så...jag ropade o frågade flera gånger hur det gick..Amandas ägg började koka o jag sa att hon skulle vrida ner plattan lite..August potatis tog tid...kokar det inte än?? Frågade jag innefrån soffan..nää ryker bara lite sa han..ja men då är det på gång då svarade jag...men inget hände...TILLS det började lukta för jävla äckligt o jag gick o kikade i köket...jag kan säga att det hade kunnat sluta illa..väldigt illa..i kastrullen som potatisen låg i var det bara SVART...o rökigt...o öppna locket gjode jag INTEsom tur var hade kastrullen ett glaslock så man kunde se igenom..."MEEEN AUUGUUST DU HAR JU INTE HÄLLT I NÅT VATTEN I KASTRULLEN!!!???" "Men du sa ju att jag bara skulle tvätta potatisen o sen lägga den i kastrullen o sen koka...du sa inget om nåt vatten...." Det var små kolbitar på botten av kastrullen...så börja om från början...ja man lär sig av sina misstag...o maten blev supergod till slut!! :) Jag har en riktig slappardag idag...ligger i sängen o läser bok..skööönt..o nu ska jag fortsätta med det..har inget särskilt att skriva ändå. :) Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0