Schleeteeen

Har traskat runt i Vaxholm idag..i bilen på väg in så frågade Susanne om jag längtade tillbaka när vi kikade på vart vi bodde innan flyttlasset bar iväg till Avesta..nja inte som jag kände just då där i bilen...tog en båttur för ett besök ut till Kastellet gjorde vi oxå.. Jag och systeryster konstaterade att trots alla år man bott runt om här så hade varken hon eller jag nånsin besökt muséet som ligger där (men ett antal gånger har man varit där i andra syften....) så vi gjorde en kulturell vandring och besökte bla fängelsehålorna....fy fan snacka om cellskräck man skulle ha och sitta där....väl på fastlandet igen så intog vi restaurang och massa god lunch och sen ett besök till glassbaren..muums....men Amanda hann inte mer än ut igen så tappade hon glassen och tårarna sprutade på henne så fick stå ytterligare en halvtimme i kö för att köpa en ny åt henne....vi satt och kikade på båtarna som kom och åkte..kikade på allt folk som var överallt...finns rätt gott om kändisar i Vaxholm..många som semestrar där men även de som bor permanet...men fick bara se en idag, Börje Salming som kom gåendes med cykel.. :P haha

Det var sååå mysigt att spendera dagen i lilla Vaxholm som har blivit såå mycket större än på min tid...det är ändå något visst med båtar och vatten o dyl...I like it a lot! :P Man blir nog rätt hemmablind för när jag bodde där så var det inte alls något speciellt med sådant och jag brydde mig inte särskilt mycket (Kommer dock ihåg att när väl hösten och vintern kom så tyckte man det var så jäkla skönt att slippa alla turister...haha) nu satt jag där i solen och andades in den härliga sjödoften (mörtsjön som mamma alltid kallat det då hon hellre ville till havet...) och njöt maximalt.. :) Härligt härligt!! 

Nu svider fötterna riktigt ordentligt och knät molar och magen skriker av mensvärk så nu ska jag lägga mig i en solstol och ta en riktigt kall cider...för det är jag värd! :P

Ska lägga ut massa foton sen när jag kommer hem. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0