Den jävla sjukdomen

 De senaste dagarna har det pratats mycket på nyheterna om att flickor kommer i puberteten och utvecklar bröst tidigare än vad som gjordes för några år sen...och detta pga kemikalier som finns i bla skor, smink, tapeter, mat, elektronik mm...detta får mig givetvis att tänka på min egen dotter som blir 11  år om tre månader....hur hon är utvecklad tänker jag naturligtvis inte skriva ut här, ni som känner oss vet hur hon ser ut....men jag kan nog hålla med om att detta stämmer....jag har själv reagerat på det pga det som jag själv sett rent allmänt..

"Tidig bröstutveckling tros öka risken för bröstcancer." läser jag idag...och det känns ju skapligt roande att höra ganska exakt ett år efter ens egen mamma upptäckt en knöl i sitt bröst som visade sig just vara bröstcancer..det blev en tuff tid för henne o vår familj med operation o cellgifter etc...det finns ju ärftlig bröstcancer o det sägs ju att den kan dyka upp framförallt hos tredje generationen..

Mamma mår under omständigheterna bra idag o är "frisk"...friskförklarad blir hon ju inte än på några år men det ser bra ut så här långt iaf och vi hoppas att det får fortsätta va så!!

Nä cancer är verkligen en satans jävla piss-sjukdom som förstör mångas liv..antingen direkt eller indirekt...ca 50 000 svenskar får varje år besked att dem har någon form av cancer..det är fan i mig 50 000 människor för många....

Det kostar så lite att rädda liv...www.cancerfonden.se  ;)


Amanda sover hos Emilia i natt så nu ska jag ta med mig August o sova tidigt ikväll...tror det behövs som ni märker...*trött o sentimental*

Sov gott allesammans!!


Kommentarer
Postat av: Joanna

Det är verkligen en jävlapissesjukdom! Min mamma dog av den förra året i april och det visade mig hur lätt man kan drabbas! Skönt att läsa att din mamma mår bra! :)

2009-08-21 @ 12:34:29
URL: http://jnisula.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0