I´m back!!!

Tjolahopp har jag varit saknad??? Så klart jag har!! ;P tydligen har mitt bredband fungerat hela helgen sa dem på Comhem...fast jag tvivlar...jag var ju fan in en sväng igår på internet och skulle kolla med det gick ju inte...får se om det fungerar när jag kommer hem från jobbet ikväll......är trött på att ha abstinens nu...vill ha iiinteeeerneet nuuuu!!!!

Helgen var iaf hur jäkla rolig som helst....egentligen har jag inte gjort något speciellt men den här helgen bevisade att man behöver verkligen inte göra något speciellt för att ändå ha kul.. :) i lördags var vi i badhuset med Therese o hennes familj + ett par andra grannar....kan ju säga att det var en hel del härjandes i rutschkanan....jag ramlade i den med en jäkla duns så jag hade ont i ena höften igår..och dessutom så var det en gubbe som slog bakåtkullebytta av mina svallvågor och höll inte på att komma upp......hahahahaha vilken jäkla rolig dag det var....tills en pojke spydde i ena bassängen...då flög man upp på kanten...uäääk va äckligt det  var!!

Igår försökte jag packa lite...men August ville fiska och inviga sitt nya kastspö så vi + Therese o Isac tog nybakad äppelpaj och fiskepöna ner till Holmen....men på tredje kastet så ser jag August kastspö gå av och flyger ut i älven och kvar står han med ett handtag....hahahaha jag höll på att kissa på mig av skratt....men det gjorde inte han...stackarn..tårarna sprutade....han fick ett nytt idag ;)

På kvällen så fick Therese och jag för oss att ta alla barnen med oss ut på sjön...så i med båten och i med barnen..men det gick inge vidare..inget av barnen förutom August hade något förtroende för oss så vi fick dumpa av dem på land...så jag, Therese och August åker ut igen...och jag får bottennapp....satt stenhårt...faaaaaaan sa jag...men näää vänta nu..det rör sig...hahaha jag höll fan att dööööö..det var det äckligaste jag varit med om....August skrek och grinade i panik..och gäddan som fastnat på min krok drog i väg med båten...haha....jag ger Therese spöt och ringer Magnus och frågar hur fan vi ska göra......efter ett tag så blir firren lite trötter och vi bestämmer oss för att åka till en brygga som finns bredvid för att be några okända killar om hjälp..men dem mupparna försöker att lyfta upp allt på bryggan så linan går av och vår gädda försvinner ner i djupet igen...faaaaaaan ni ska bara veta vad det grämer mig att vi bad dessa om hjälp....fan fan fan..vi hade fan fixat det där själva....men en aning skärrade som vi var så kanske det inte är så konstigt att vi tog ett felaktigt beslut...suuck...men nu vet vi till nästa gång :) fast det skrämmer mig att veta att det finns ännuuu större firrar än såna som vi såg igår...

August ska aldrig mer åka båt eller fiska sa han efter detta...stackarn fick men för livet... haha

Nu börjar fikarasten lida mot sitt slut så nu ska jag fortsätta korra lönerapporter..lägger in lite foton senare :)

Soo long! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0